Dersin Adı | Ticari Yiyecek Üretimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 480 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ticari yiyecek üretimine ilişkin temel bilgi ve becerilerin edinilmesi |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste ticari yiyecek ve içecek hizmet işletmelerinin organizasyon yapısı, yönetim süreci ve operasyonlarının planlaması anlatılacaktır. Ticari yiyecek üretiminde yönetim fonksiyonları ayrıntılı incelenerek işletmelerden örneklerle açıklanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Ticari yiyecek işletmelerinin tanımlanması, sınıflandırılması ve özellikleri | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 1 p.5-21 |
3 | Ticari yiyecek hizmet işletmelerinin gelişim trendi | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 2 p.25-56 |
4 | Ticari yiyecek hizmet işletmelerinin özellikleri | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 3 p.61-100 |
5 | Ticari yiyecek hizmet işletmelerinde yönetim ve önemi | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 4 p.107-137 |
6 | Ticari yiyecek hizmet işletmelerinde yönetimi etkileyen faktörler | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 5 p.146-167 |
7 | Ticari yiyecek hizmet işletmelerinde yönetim sorunları | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 6 p.169-185 |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Ticari yiyecek hizmet işletmelerinin temel fonksiyonları | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 7 p.190-216 |
10 | Hizmetlerin planlanması | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 8 p.220-244 |
11 | Organizasyon yapıları | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 9 p.246-274 |
12 | Ticari yiyecek hizmetleri pazarlaması | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 10 p.280-301 |
13 | Ticari yiyecek hizmetleri pazarlamasI | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 11 p.305-327 |
14 | Ticari yiyecek hizmetleri pazarlamasI | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 12 p.331-358 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | The Restaurant from concept to operation Walker chapter 13 p.362-382 |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | The Restaurant from Concept to Operation John R. Walker 2014 ISBN 978-1-118-62962-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | X | ||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest